jejelly

jejelly

Saturday, September 25, 2010

hiba

malam ini aku merasakan akan perasaan rindu..rindukan semua yg aku tempuh,yg aku lalui selama ini..rindu akan perjalanan yg penuh pancharoba..rindu pada setiap pertemuan dan perpisahan selama aku mengorak langkah ini serta rindu pada setiap insan yg aku kenali sepanjang perjalananku itu..

di saat ini,setiap wajah insan serta bayangan tempat yg pernah menjadi persinggahanku menjelma umpama cebisan kolaj2 yg akhirnya membentuk 1 imej..walaupun ianya hanya sekadar ilusiku ketika ini tp ianya benar2 membuatkan aku termenung..

naluriku dgn tidak langsung mengajakku kembali menyelongkar koleksi2 lama pemberian sahabatku yg masih ku simpan rapi sebagai artifak yg paling berharga dlm hidupku..sementara itu,akalku kembali mengingati akan setiap kejadian yg berlaku..

dari saat mula2 aku hidup berjauhan dari keluargaku..menempuh alam pengajian selepas alam persekolahan dan akhirnya hidup berdikari di alam pekerjaan..perit itu sendiri yg membawa kemanisan pada pengakhirannya..membuatkan aku sedar erti hidup..

rupa2nya,amat banyak kenangan yg telah aku tinggalkan selama ini..amat banyak gelak tawa serta tangisan aku serta sahabat2ku ketika bersama dahulu..mengapa harus aku lupakan saat2 itu selama ini?? mengapa harus ku tinggalkan semua itu di 1 sisi gelap??

hiba yg aku rasakan..sedih dan kecewa yg berpanjangan..akan tetapi,yg berlalu tetap berlalu..langkahku yg pernah longlai 1 ketika dulu x kan menjadi langkahku kini..aku akan tetap mengingati semua ini dan kekal menjadi 1 cebisan dlm sejarah kehidupanku..

alangkah indahnya jika masa dapat diputarkan kembali saat ini............

No comments:

Post a Comment